Podvody nejlepší, největší, nejlevnější a podobné

Všichni přemýšlející obchodníci velmi dobře vědí, že nikdy nemohou být garantovaně ze všech na světě nejlevnější, přesto tak někteří své zboží v reklamách stále označují. Když to na ceduli u dveří napíše obchodníček – zelinář, že má dnes nejlevnější banány, můžeme se snažit ho omluvit že myslel jen svou ulici a že jeho hlavní zákazníci ani nikam dál nechodí. Když však podobné a jasně prokazatelné nepravdy uvádějí i velké obchodní společnosti, je to na pováženou. Pojďte se tedy podívat, jaký další podvod jsme pro vás odhalili.

Například v telekomunikacích mezinárodně působící obchodní společnost Unient Communications, a.s. hned na úvodu svých webových stránek uvádí, že svým firemním zákazníkům nabízejí nejlevnější přenesení telefonního čísla v Česku (viz obrázek níže). Na tuto lež samozřejmě chtějí nalákat nové zákazníky, které třeba ani nenapadne, že to nemusí být pravda.

viphone.cz - cena portace - podvod 2009-07-25

Cena za přenesení jednoho telefonního čísla od jiného operátora pevných linek k Unient Communications, a.s. však činí podle jejich ceníku 999 Kč bez DPH (viz obrázek níže), a na trhu jsou přitom konkurenti, kteří nabízejí takzvanou portaci čísel nejenže levněji, ale jak jsme si dnes ověřili, např. České Radiokomunikace a.s. (největší alternativní operátor pevných linek v Česku) přenášejí čísla svým firemním zákazníkům dokonce zcela ZDARMA!

viphone.cz - cena portace 2009-07-25

Co je to portace telefonního čísla:
Přeje-li si zákazník platit za volání z pevných linek novému operátorovi (obvykle díky nižší ceně, nebo kvalitnějším službám), může si k němu nechat přenést i své telefonní číslo a původnímu operátorovi již neplatit nic. Dříve to bylo tak, že číslo zůstalo evidováno u tehdy monopolního Českého Telecomu, kterému zákazník stále musel platit nesmyslný paušál za nic, a konkurenčnímu operátorovi platil jen za uskutečněné hovory.
Desítky až stovky tisíc Čechů dodnes neví, že už za pevnou linku nemusí platit paušál (např. práve u společnosti
České Radiokomunikace a.s.), takže stále přispívají dnes již Telefonice O2 (nástupci Českého Telecomu) příjemných 500 korun měsíčně za nic a volají dnes již draze (ceny volání šly mezitím podstatně dolů i u největších telekomunikačních operátorů) u nějaké malé firmičky, která je kdysi přesvědčila, že jsou u ní hovory levnější.

Znáte další konkrétní příklady prokazatelného zneužití slůvek nejlepší, největší, nejlevnější a podobných v reklamě velkých firem? Napište nám o tom do komentáře pod článkem!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..